Суббота, 23.11.2024, 18:50Главная | Регистрация | Вход

Меню сайта

Категории каталога

Форма входа

Приветствую Вас Гость!

Поиск

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Каталог материаловКаталог материалов
Главная » Статьи » Документы

Пояснювальна записка

1.     Обґрунтування необхідності прийняття акта.

 

Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" розроблений вченими та спеціалістами біологічного факультету Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка, Державної служби заповідної справи Мінекоресурсів України, Київського еколого-культурного центру та депутатом Верховної Ради України О.В. Голубом.

         У теперішній час з поля діяльності Закону "Про природно-заповідний фонд України" випадають такі природні об'єкти, як вільнотекучі ріки, культові природні об'єкти, а також не ведеться реєстр територій дикої природи, яка являє собою надбання українського народу та має важливе екологічне, наукове, естетичне та народно-господарське значення. Разом з тим, досвід  інших країн, наприклад США, Канади, Австралії та інших показує, що там вже давно звертають увагу на збереження цих категорій природних об'єктів, ведуться спеціальні кадастри дикої природи. Наприклад, Закон про дику природу ухвалений в США в 1964 р., в Канаді – в 1973р.

         В зв'язку з тим  постає питання обліку та охорони ділянок дикої природи України, а також інших запропонованих нами природних об'єктів. Ці пропозиції були підтримані на слуханнях Комітету Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи 28 жовтня 2003р.

 

2.     Цілі та завдання прийняття акту.

 

Ціль даного Закону - внесення змін в Закон України "Про природно-заповідний фонд України" з метою доповнення до його ще трьох категорій природно-заповідного фонду, а також організації в Україні спеціального державного реєстру територій дикої природи, що буде сприяти покращенню охорони територій дикої природи, вільнотекучих рік та культових природних об'єктів.

 

3.     Загальна характеристика та основні положення акту.

 

Даний Закон вносить доповнення в перелік категорій природно-заповідного фонду, а також закладає правову основу Державного реєстру територій дикої природи.

 

4.     Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

 

   Діяльність в галузі заповідної справи регламентує Закон України "Про природно-заповідний фонд України", який запропоновано доповнити статтею про створення Державного реєстру територій дикої природи, а також трьома новими категоріями природно-заповідного фонду, а саме, культовими природними об'єктами, вільнотекучими ріками, резерватами дикої природи.

Впровадження даних категорій зумовлюється необхідністю поліпшення практики охорони природи на Україні, розширення спектру завдань, що вирішуються природно-заповідним фондом, вдосконаленням його структури та інтеграцією країни у світове суспільство. Розвинуті країни вже давно та вдало охороняють об'єкти, зміст та цінність яких відповідають запропонованим, надаючи їм той чи інший охоронний статус. Наприклад, в США в 1964 році  був прийнятий "Закон про дику природу", згідно якому під захист держави беруться території дикої природи, що мають наукову, освітню, мальовничу та історичну цінність, а в 1968 – "Закон про дикі та пейзажні ріки", спрямований на охорону диких, мальовничих та рекреаційних річок та їх ділянок.

В Канаді "Закон про дику природу" прийнятий в 1973 році, в Австралії – в 1999р.,

в Великобританії охорона вільнотекучих рік здійснюється з кінця 1970 років. В цих країнах ведеться державний облік територій дикої природи у вигляді спеціального державного кадастру. Культові природні об'єкти являються категорією природно-заповідного фонду в ряді автономних республік Російської Федерації, наприклад – в Чувашії.

 

5.     Фінансово-економічне обґрунтування.

 

Прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

 

6.     Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту.

 

Закон "Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" відповідає інтересам держави, тому що його прийняття спрямовано на покращення  раціонального використання та охорони природних ресурсів, у тому числі дикої природи

Прийняття проекту цього Закону дає можливість активізувати міри по охороні територій дикої природи, вільнотекучих рік, культових природних об'єктів, які являються історичним надбанням українського народу, його істотним природним батьківським середовищем, а також відповідає принципам сталого розвитку і сприяє інтеграції України в західноєвропейський простір.

 

 

Народний депутат України                                                 О.В. Голуб

                                                                                                                       (в/о 350)

Категория: Документы | Добавил: tudspe (07.04.2008)
Просмотров: 895 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024 | Бесплатный хостинг uCoz