ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс
“Парки – легені міст і сіл”
1. Загальні положення
1.1.
Всеукраїнський конкурс “Парки – легені міст і сіл” (далі - конкурс)
проводиться з метою формування екологічної культури особистості,
набуття навичок і досвіду розв’язання екологічної проблем, залучення до
практичної природоохоронної роботи учнів загальноосвітніх,
професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів.
1.2. Завдання конкурсу:
Залучення учнів до оздоровлення довкілля, збереження існуючих:
- зелених насаджень, благоустрою парків, садів, скверів, бульварів;
-
створення нових парків, лісопарків, скверів та інших об’єктів зеленого
будівництва з урахуванням вимог ландшафтної архітектури та
садово-паркового мистецтва;
- пропагування досвіду цієї роботи;
-
вивчення історії зеленого будівництва і садово-паркового мистецтва в
Україні, традицій природокористування, сучасних напрямів
паркобудівництва;
-
вивчення кращого досвіду створення та утримання зелених насаджень;
вирощування посадкового матеріалу плодово-декоративних дерев, кущів,
квітів.
2. Порядок і термін проведення
2.1. Всеукраїнський конкурс “Парки – легені міст і сіл” започатковується як щорічний і поводиться у два тури:
Перший тур проводиться поетапно:
1-й етап – районний (міський) – квітень – листопад поточного року;
2-й етап – обласний
Другий тур – Всеукраїнський, заочний – березень наступного року.
2.2.
Для проведення першого туру конкурсу утворюються відповідні
оргкомітети, які розробляють умови та порядок проведення конкурсу,
визначають переможців і форми їх нагородження.
До
складу оргкомітетів входять представники органів управлінь освіти,
навчальних закладів, творчих спілок, державних комунальних підприємств
з озеленення та благоустрою, ботанічних садів тощо.
2.3. Для участі у конкурсі претенденти подають районному (міському) оргкомітету:
- заяву про участь у конкурсі “Парки – легені міст і сіл”;
- звіти, фотозвіти про проведену роботу, відеотеку (зо можливістю) із записом роботи зі створення нових парків, лісопарків тощо;
-
реферати, матеріали про вивчення історії зеленого будівництва і
садово-паркового мистецтва в Україні, традицій природокористування,
сучасних напрямів і паркобудівництва;
-
альбом про досвід створення та утримання зелених насаджень; вирощування
посадкового матеріалу плодово-декоративних дерев, кущів, квітів.
2.4.
За результатами першого туру конкурсу до 15 січня кожного року
управління освіти облдержадміністрацій направляють матеріали для участі
у другому турі за адресою: 73011 м. Херсон, вул. Чайковського, 236, обласний Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді; к. тел. 26 42 77
3. Учасники конкурсу
До
участі у конкурсі запрошуються учнівські колективи загальноосвітніх,
професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів, громадські
молодіжні об’єднання екологічного спрямування.
4. Визначення переможців і нагородження
Підсумки конкурсу підводяться за результатами кожного з його етапів.
За
поданням оргкомітетів кущів кращі учасники (колективи) заохочуються
грамотами управління освіти і науки облдержадміністрації та обласного
Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді
УМОВИ
участі у Всеукраїнському заочному
конкурсі-огляді внутрішнього та зовнішнього
озеленення навчальних закладів
“Галерея кімнатних рослин”
1. Загальні положення
Завданням конкурсу є:
- створення колекційних кімнатних рослин, збагачення їх видового складу;
-
приведення куточків живої природи до вимог Положення про куточок живої
природи загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від
09.08.2002 № 456;
- підготовка та реалізація проектів озеленення приміщень, ландшафтного дизайну території закладу;
- виявлення, підтримка та пропагування кращого досвіду роботи з внутрішнього та зовнішнього озеленення навчальних закладів.
2. Учасники конкурсу
Для участі у конкурсі запрошуються загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади.
3. Термін проведення конкурсу
Конкурс
проводиться щорічно, починаючи з 2004/2005 навчального року. підсумки
обласного етапу підводяться у листопаді, матеріали по конкурсу
надсилаються до 15 жовтня на адресу: обласний центр
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді 73011 м.Херсон-11, вул. Чайковського, 236.
4. Вимоги до матеріалів для участі в конкурсі
Для участі в конкурсі надсилаються такі матеріали:
- звіти про проведену роботу;
- відео- та фотоматеріали, стенди, планшети, макети;
- проекти по озелененню, фітодизайну та ландшафтного дизайну;
- інші матеріали, зміст яких відповідає меті та завданням конкурсу;
- інформація про колектив і керівника, що приймають участь у конкурсі.
5. Критерії оцінювання
Оцінюються матеріли щодо внутрішнього та зовнішнього озеленення за такими критеріями:
- змістовність та естетичний рівень оформлення матеріалів;
- розкриття змісту роботи та її результати;
- новизна і творчі знахідки;
- наявність фото- та відео матеріалів;
- участь учнів і вихованців в озелененні.
6. Визначення переможців
Переможці обласного етапу заочного конкурсу-огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення загальноосвітніх і позашкільних навчальних
закладів нагороджуються Грамотами управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, обласного центру еколого-натуралістичної
творчості учнівської молоді, а переможці Всеукраїнського етапу –
Грамотами Національного еколого-натуралістичного центру; путівками до
Всеукраїнського табору “Юннат”; набором літератури з квітництва.
Кращий
досвід буде висвітлено в журналах "Паросток", "Квіти України", "Рідна
школа" та інших засобах масової інформації. На основі узагальнених
даних будуть готуватися колективні публікації.
7. Керівництво конкурсом
Керівництво
обласним етапом конкурсу здійснює обласний центр
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, Всеукраїнським –
Національний еколого-натуралістичний центр.
ПОЛОЖЕННЯ
про обласну акцію
“Допоможемо зимуючим птахам”
Мета: Формування екологічної культури підростаючого покоління та гуманного ставлення до живої природи.
Розвиток
практичних навичок підгодівлі, проведення спостережень, досліджень за
птахами. Ознайомлення дітей з різноманітністю видового складу зимуючих
птахів Херсонщини. Активізація практичної діяльності учнівської молоді
по охороні природи.
Термін та порядок проведення акції: з 1 грудня по 1 березня.
Керівництво та організація акції здійснюється обласним центром еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.
Проведення конкурсу покладається на відділи (управління) освіти райдержадміністрації, міськвиконкомів.
Інформація про проведення акції та конкурсні матеріали надсилаються до
1 березня до районних (міських)
відділів (управлінь) освіти, до 10 березня - до обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді (далі облЦЕНТум).
Учасники акції: До участі в акції залучаються учні загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти.
Вимоги до проведення акції: Учасники
акції ведуть заготівлю кормів, виготовляють та розвішують годівнички,
підгодовують зимуючих птахів. Вивчають видовий склад зимуючих птахів в
Херсонській області, ведуть щоденники спостережень.
Керівники загальноосвітніх, позашкільних закладів освіти організовують масові заходи, направлені на формування екологічної свідомості підростаючого
покоління, активізацію творчої діяльності щодо турботи про птахів
(бесіди “Зимуючі птахи нашої місцевості”, “Як виготовляти годівничку”,
“Чим годувати птахів взимку”, виступи агітбригад, екологічних театрів,
свята, вікторини, КВВ, ігри, конкурси стінгазет, листівок, малюнків).
Підведення підсумків конкурсу: Для
підведення підсумків акції створюються районні (міські) оргкомітети,
які розглядають матеріали акції і складають протокол з визначенням
переможців, роботи яких додаються до протоколу.
Підсумкові матеріали направляються до обласного оргкомітету за адресою: вул.Чайковського, 236, м.Херсон, 73011, тел.: 26 42 77 обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.
Переможці
акції нагороджуються путівками до табору “Юннат” Національного
еколого-натуралістичного центру, обласного екологічного табору
“Фламінго”, грамотами та подячними листами облЦЕНТум.
Критерії підведення підсумків:
Наявність протоколу засідання районного (міського) оргкомітету з підсумковою інформацією та визначенням переможців акції – 10 балів.
1. Естетичність оформлення матеріалів, що відповідають тематиці акції – 10 балів.
2. Проведення дослідницько-пропагандистської роботи:
2.1. наявність щоденників спостережень за зимуючими птахами – 10 балів;
2.2. оформлення рефератів відповідно вимог – 10 балів;
2.3. підготовка екологічних бюлетенів, виступів в засобах масової інформації – 10 балів.
3. Написання художніх творів (оповідань, віршів) про птахів на основі власних спостережень – 10 балів.
Надіслані на конкурс матеріали не повертаються
Юні натуралісти! Допоможемо зимуючим птахам!
УМОВИ
проведення обласного етапу
еколого-натуралістичного походу
"Біощит" в Україні
Вперше
пропонується комплексна програма охорони та практичного використання
корисних комах під назвою еколого-натуралістичний похід "Біощит". Його
мета – залучення учнів до роботи по дослідженню та впровадженню в
практику біологічних методів захисту лісу, саду, сільськогосподарських
культур від шкідників в Україні. Відповідно до цієї мети ставляться
такі питання:
- поширення знань з біології корисних безхребетних, їх ролі в екосистемах, методах охорони та раціонального використання;
-
пропаганда величезної ролі безхребетних в регуляції чисельності
шкідливих комах, запиленні рослин, ґрунтоутворюючому процесі тощо;
-
збирання і систематизація даних про господарства, які запроваджують
біологічні методи захисту рослин, популяризації передового досвіду;
-
організація молоді для здійснення практичної допомоги
сільськогосподарським та лісогосподарським органам і підприємствам у
розробці та впровадженні у виробництва біологічних методів захисту
рослин, охорони корисних видів безхребетних, створення сприятливих умов
для їх існування.
У рамках походу "Біощит" проводяться такі операції:
1. Операція "Мурашка".
Мета цієї операції – сприяння більш широкому застосуванню біологічних
методів захисту лісу та підвищенню його продуктивності шляхом охорони
корисних мурашок.
2. Операція "Реміза". Мета – підвищення стійкості лісових насаджень шляхом комплексних біологічних лісозахисних заходів.
3. Операція "Джміль". Мета – ефективне використання диких комах-запилювачів для підвищення врожайності сільськогосподарських культур.
4. Операція "Махаон". Мета – охорона рідкісних видів безхребетних.
Умови походу
Основні показники походу "Біощит":
1.
Масова агітаційна та пропагандистська робота по виявленню корисної ролі
безхребетних у природі і господарській діяльності людини, формування
дбайливого ставлення до корисних комах, їх охорони. Кількість
проведених за даною темою бесід, лекцій, тематичних вечорів, виданих
плакатів, листівок, буклетів, виступів у пресі, по радіо, телебаченню,
проведених семінарів, виставок; підготовка та видання методичних
матеріалів, їх зразки.
2. Організаційна робота:
а) участь учнівських об’єднань;
б)
участь дитячих колективів. Кількість шкільних лісництв, які беруть
участь у поході, обсяг виконаної ними роботи за операціями;
в) робота секцій охорони корисних комах.
3. По вказаним операціям:
3.1. "Мурашка":
а)
проведення інвентаризації та паспортизації комплексів мурашників,
створення схем їх розміщення на територіях підприємств лісового
господарства, створення документації на комплекси гнізд по областях,
районах тощо;
б)
охорона мурашників. Кількість закріплених за учнівськими об’єднаннями і
шкільними лісництвами комплексів мурашників, кількість огороджених
мурашників, встановлення аншлагів, інші заходи щодо захисту мурашників;
в)
біотехнічні заходи. Покращення умов існування корисних мурашок у лісі
(прочистка, освітлення гнізд). Контроль за станом мурашників у зонах
масового відпочинку та районах промислового забруднення.
3.2. "Реміза":(комплекс лісозахисних заходів)
а) організація реміз. Кількість реміз, в яких проводиться основний комплекс заходів;
б) біотехнічні заходи. Підтримання реміз у функціональному стані і створення в них додаткових умов для різних корисних тварин;
в)
охорона реміз. Закріплення реміз за різними учнівськими об’єднаннями і
шкільними лісництвами, огороджування, встановлення аншлагів. Контроль
за станом реміз;
г) проведення охоронних заходів з іншими комахами-ентомофагами (золотогузки, туруни), ін.
3.3. "Джміль":
а) проведення інвентаризації та паспортизації колоній і місць перебування диких комах-запилювачів (поодинокі бджоли, джмелі);
б)
розробка системи охорони корисних болонокрильців. Контроль за
використанням пестицидів і добрив. Контроль за станом місць перебування
корисних болонокрильців;
в) біотехнічні заходи. Встановлення штучних гніздівель для джмелів, поодиноких бджіл, ос;
г) організація системи резерватів для корисних болонокрильців;
д) використання медоносних бджіл для запилювання сільськогосподарських рослин, саду.
3.4. "Махаон":
а) проведення інвентаризації та паспортизації місць перебування та конкретних знахідок рідкісних і зникаючих видів комах;
б) розробка конкретних заходів з охорони рідкісних і зникаючих видів;
в)
контроль за дотриманням правил відшукання рідкісних видів. Застосування
заходів адміністративного та іншого покарання за нанесення шкоди
рідкісним видам або місцям їх перебування;
г) організація заказників для охорони рідкісних видів.
Підведення підсумків та визначення переможців
Оргкомітети
по підведенню підсумків районного етапу походу "Біощит" щорічно, до 01
листопада, надсилають матеріали з кращими результатами роботи шкіл,
позашкільних закладів та окремих учасників районних етапів до участі в
обласному етапі за адресою: Херсонський обласний Центр
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, 73011, м. Херсон-11, вул. Чайковського, 236, тел./факс 26-42-77, веб-сторінка www.junnat.kherson.ua, http://www.nenc.gov.ua, електронна адреса: info@junnat.kherson.ua та lzaliznak@yandex.ru. Роботи переможців надсилаються до участі у Всеукраїнському етапі.
Підсумки оцінюються за такими показниками:
1. Агітаційно-пропагандистська робота серед населення.
2. Організаційна робота.
3. Робота по операції "Мурашка".
4. Робота по операції "Реміза".
5. Робота по операції "Джміль".
6. Робота по операції "Махаон".
Участь у поході шкільних лісництв, гуртків юннатів та інших учнівських об’єднань оцінюється конкретно по операціях.
До
звіту необхідно включити інформацію про кращі учнівські об’єднання та
їх роботу, про більш активних учасників конкретної операції.
За
підсумками Всеукраїнського етапу кращі учнівські об’єднання та окремі
учасники нагороджуються путівками до Всеукраїнського табору "Юннат" та
грамотами НЕНЦ.
|